Odovzdanie mojej batožiny Vec: Podnet na prešetrenie postupu spoločnosti FlixMobility Experience GmbH – Nevrátenie batožiny (Prípad číslo: 45522333)
Adresát: Slovenská obchodná inšpekcia
Týmto podávam oficiálny podnet na prešetrenie postupu spoločnosti FlixMobility Experience GmbH (ďalej len „spoločnosť“), prevádzkovateľa služby FlixBus, v súvislosti s nevybavením vrátenia stratenej batožiny. 
Domnievam sa, že spoločnosť svojím konaním porušuje práva spotrebiteľa, najmä právo na včasné a riadne vybavenie reklamácie, a uplatňuje nekalé obchodné praktiky spočívajúce v neprimeraných prieťahoch a nedostatočnej komunikácii.
Aké sú príčiny sťažnosti (dôvody podania podnetu)?
Neprimeraná dĺžka riešenia: Spoločnosť ani po takmer dvoch mesiacoch od nahlásenia (24. 06. 2025) nebola schopná doručiť batožinu spotrebiteľovi.
Zavádzajúca a nedostatočná komunikácia: Spoločnosť reaguje na e-maily s extrémnym oneskorením (viac ako týždeň), neposkytuje proaktívne informácie a poskytnuté informácie boli zavádzajúce (napr. zaslanie sledovacieho čísla zásielky, ktorá už bola vrátená späť odosielateľovi).
Nevykonanie zaplatenej služby: Spoločnosť si za odoslanie batožiny vyžiadala a prijala poplatok, avšak službu (doručenie) nezabezpečila úspešne a nevyvinula dostatočné úsilie na nápravu.
Ignorovanie požiadaviek spotrebiteľa: Spoločnosť opakovane ignoruje žiadosti o poskytnutie telefonického kontaktu na zodpovednú osobu a o urýchlené riešenie situácie.
Ako došlo k spotrebiteľskému problému?
Dňa 24. 06. 2025 došlo počas cesty autobusom na linke N260 k zámene batožiny, ktorá zostala v Drážďanoch. Táto skutočnosť bola okamžite nahlásená spoločnosti. Po identifikácii bola batožina doručená do pobočky spoločnosti, čím sa začal proces jej vrátenia. Tento proces je však od začiatku sprevádzaný prieťahmi a neefektívnosťou zo strany spoločnosti.
Čo sa v tejto veci doteraz urobilo?
24. 06. 2025: Nahlásenie zamenenej batožiny.
11. 07. 2025: Po opakovaných urgenciách spoločnosť potvrdila nájdenie batožiny a vyžiadala si úhradu poplatku za doručenie vo výške 29,90 €.
11. 07. 2025: Poplatok bol okamžite uhradený na zadaný bankový účet a bola poskytnutá presná adresa doručenia.
30. 07. 2025: Až po ďalších urgenciách spoločnosť informovala, že začína proces odosielania.
04. 08. 2025: Zásielka bola kuriérskou spoločnosťou DHL vrátená späť spoločnosti (odosielateľovi) z neznámych dôvodov.
08. 08. 2025: Spoločnosť poskytla sledovacie číslo k zásielke až štyri dni po tom, čo bola vrátená, čím poskytla neaktuálnu a zavádzajúcu informáciu.
Od 04. 08. 2025 je batožina opäť u spoločnosti a tá nevykazuje žiadnu snahu o urýchlené vyriešenie problému.
Kompletná e-mailová komunikácia, ktorá dokladuje všetky vyššie uvedené tvrdenia, je archivovaná pod referenčným číslom prípadu 45522333 a na požiadanie ju môžem v plnom znení poskytnúť ako dôkazový materiál.
Čo očakávate od dodávateľa (čo žiadam od SOI)?
Žiadam Slovenskú obchodnú inšpekciu, aby:
Prešetrila postup spoločnosti v tomto prípade a posúdila, či nedošlo k porušeniu zákona o ochrane spotrebiteľa, najmä v oblasti lehôt na vybavenie reklamácie a poskytovania informácií.
Využila svoje právomoci na to, aby spoločnosť prinútila konať a bezodkladne zabezpečila doručenie mojej batožiny.
Posúdila, či konanie spoločnosti (prijatie platby za neuskutočnenú službu a následná nečinnosť) nenapĺňa znaky nekalej obchodnej praktiky.
Verím, že váš zásah pomôže vyriešiť túto neúnosnú situáciu.
S úctou,
Marcel Daňko 
P.s.= cela emailova komunikácia najdete v prílohe.
nedoručenie objednaného tovaru Podľa objednávky som si objednal STIHL 10 palcovým a 15000W elektrické nožnice s nádstavcom na stromy. Tento tovar mi nebol dodaný, ale prevzal som tovar úplne iný, ktorý som vrátil späť na adresu z ktorej mi bol tovar doručený. Za tovar som zaplatil 99,00 Eur a za vrátenie tovaru  13,00 Eur. Balík doručený č:01918253281, balík odoslaný č:01918397724. Prikladám kópiu úhrady a objednávky. Žiadam o vrátenie peňazí 112,00 Eur.
Iný tovar doručený ako objednanyNamiesto bielych šiat z ľanu doručené hnedé šaty z pochybnej bavlny a polyesteru.
nedoručenie objednaného tovaru Objednávka bola potvrdená a doručená, s problémom že neobsahovala objednaný tovar ale úplne iný tovar. Tento tovar som vrátil späť na adresu GLS KEYCHA 96233 Budča 1039. Za tovar som zaplatil dobierku 99,00 Eur a za vrátenie tovaru späť 13,00 Eur. Teraz nemám tovar ani peniaze a neviem sa domôcť žiadnej spätnej väzby. Doručený balík č:01918253281.
Odoslaný balík č:01918397724
Nefunkčná  sd karta Nefunkčná SD karta mapa Európy V7 pre Nissan Connect 3 Europe V7
nevybavenie reklamácieDňa 03.04.2025 som si u spoločnosti Antalon s.r.o. prostredníctvom internetového obchodu https://www.mader.sk/ objednala krájač Berekl Homeline HL PLUS 200 rot . po doručení tovaru som zistila, že tovar je uplne nefunkčný . Tovar som reklamovala prostredníctvom reklamačného formulára. Internetový obchod prostredníctvom osoby Jiří Smrek Antalon, s.r.o. Reklamačné oddelenie a mailu mader@mader.sk sa snažil komunikovať v zmysle toho, že tovar reklamovali u dodávateľa . po dlhodobej komuniácii mi akože dodali nový tovar . Výrobok bol však uplne rovnaký ako som reklamovala až na to, že bol z neho odobratý zdoj napájania k elektrine. Vrátený bol 16.07.2025 prostredníctvom DPH . Spoločnosť ma teda oklamala a miesto vybabenia reklamácie poslala ten istý reklamovaný výrok a ešte aj s odtránením zdroja napájania do elektriny teda kábla .