Udržateľné Vianoce

Ako zvládnuť Vianoce udržateľne (a bez stresu pre vás a peňaženku)

Udržateľné Vianoce nie sú o dokonalosti, ale o rozumných voľbách. Menej odpadu, menej stresu, viac radosti. Stačí plánovať s predstihom, nekupovať zo zvyku a dať prednosť tomu, čo sa použije,
Čítajte viac →

Online bezpečnosť: na čo si dať pozor pred kliknutím na „Kúpiť“

Nakupovanie na internete je rýchle a pohodlné, a darí sa tam podvodom. Pred sviatkami a počas výpredajov pribúdajú falošné e-shopy, nejasné zľavy a zmätočné reklamné praktiky. Stačí však dodržať niekoľko
Čítajte viac →
Nenakupovať je tiež voľba a niekedy tá najlepšia

Nenakupovať je tiež voľba. A často tá najlepšia…

Udržateľná spotreba nezačína pri „eko“ alebo „bio“ nálepke, ale pri rozhodnutí, či je vôbec potrebné nakupovať. Medzinárodný deň nenakupovania 28. november je ideálna príležitosť spomaliť a pozrieť sa pravde do
Čítajte viac →
Čo sú to digitálne služby a aké spotrebiteľské práva s nimi súvisia

Čo sú to digitálne služby a aké spotrebiteľské práva s nimi súvisia

Keď platíme za niečo, čo nedostaneme do ruky, napríklad predplatné, ide o digitálne služby. Predplatným si kupujeme prístup do aplikácií, do cloudu, k filmom, hudbe či online kurzom. Ak však
Čítajte viac →
Pozor na zľavy pri víkendových pobytoch

Plánujete city break? Na čo si dať pozor pri víkendových pobytoch

Jeseň je ako stvorená na krátke úteky z mesta. Farebné lesy, dlhé prechádzky, wellness či pár dní oddychu v horách – práve teraz sa mnohí rozhodnú pre víkendový pobyt. Hoci
Čítajte viac →
Výpredaje, zľavy, black friday, predvianočné nákupy

Zľavová sezóna: keď výpredaje prídu skôr než sneh

Dušičky sú za nami a spolu s nimi sa ulice rozžiaria svetielkami a výklady začnú lákať na „Black Friday“ či „Mega výpredaj“. Pre obchodníkov je ideálny čas zarobiť, pre spotrebiteľov
Čítajte viac →
človek, ktorý sa ohrieva pri radiátore

Keď sa rozkúri nielen radiátor, ale aj rozpočet

Vykurovacia sezóna sa začína príchodom chladných dní, správca domu sleduje teploty a kúrenie sa spustí. Pre väčšinu domácností to znamená návrat k vysokej položke rodinného rozpočtu – nákladom na teplo.
Čítajte viac →
Podvody pri nákupoch online, či v kamenných predajniach

Dôverovať nestačí: ako sa nestať terčom podvodov

Prekvapuje vás, odkiaľ má množstvo cudzích ľudí vaše telefónne číslo, dátum narodenia či adresu? Nielen v prostredí internetu, ale i v kamenných obchodoch či na úradoch o nás rôzne inštitúcie zbierajú a majú čoraz viac
Čítajte viac →
Muž objednal tovar cez podvodny Eshop

Podvodné e-shopy na sociálnych sieťach: pozor na neoverených predajcov a falošné sľuby o vrátení peňazí

Mnohí spotrebitelia sa stali obeťami pochybných internetových predajcov, ktorých našli vďaka reklamám na Facebooku. Tieto e-shopy často nemajú webovú stránku, neuvádzajú kontaktné údaje a pôsobia bez akéhokoľvek právneho základu. Výsledkom
Čítajte viac →

Reklamácia tovaru – čo všetko môže (a nemôže) obchodník, a na čo máte ako spotrebiteľ právo

Reklamovali ste vadu tovaru, a teraz čakáte, ako to dopadne. Obchodník reklamáciu uznal alebo odmietol, a vy rozmýšľate, čo ďalej. Môže si obchodník vybrať, akým spôsobom problém vyrieši? Môžete to
Čítajte viac →

Môžem vrátiť tovar, ktorý som kúpil v kamennej predajni? Pozor na častý omyl

Mnohí spotrebitelia stále žijú v presvedčení, že keď tovar kúpili v kamennej predajni, môžu ho bez problémov vrátiť – jednoducho prísť s bločkom do predajne a žiadať peniaze späť. Nie
Čítajte viac →

Prečo je dôležité kontrolovať vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy?

Online nakupovanie je pre mnohých spotrebiteľov pohodlným a obľúbeným spôsobom získavania tovaru. Využitie práva na odstúpenie od zmluvy v lehote 14 dní je v takýchto prípadoch bežnou praxou. No ako
Čítajte viac →