Flixbus

Flixbus

Zoznam sťažností nahlásených dodávateľovi.

Typ činnosti
Stav sťažnosti
Filtrovať
2025-08-14 čas: 18:13
Od
avatar-urlM.D.
Verejné
Otvorené

Odovzdanie mojej batožiny

Vec: Podnet na prešetrenie postupu spoločnosti FlixMobility Experience GmbH – Nevrátenie batožiny (Prípad číslo: 45522333) Adresát: Slovenská obchodná inšpekcia Týmto podávam oficiálny podnet na prešetrenie postupu spoločnosti FlixMobility Experience GmbH (ďalej len „spoločnosť“), prevádzkovateľa služby FlixBus, v súvislosti s nevybavením vrátenia stratenej batožiny. Domnievam sa, že spoločnosť svojím konaním porušuje práva spotrebiteľa, najmä právo na včasné a riadne vybavenie reklamácie, a uplatňuje nekalé obchodné praktiky spočívajúce v neprimeraných prieťahoch a nedostatočnej komunikácii. Aké sú príčiny sťažnosti (dôvody podania podnetu)? Neprimeraná dĺžka riešenia: Spoločnosť ani po takmer dvoch mesiacoch od nahlásenia (24. 06. 2025) nebola schopná doručiť batožinu spotrebiteľovi. Zavádzajúca a nedostatočná komunikácia: Spoločnosť reaguje na e-maily s extrémnym oneskorením (viac ako týždeň), neposkytuje proaktívne informácie a poskytnuté informácie boli zavádzajúce (napr. zaslanie sledovacieho čísla zásielky, ktorá už bola vrátená späť odosielateľovi). Nevykonanie zaplatenej služby: Spoločnosť si za odoslanie batožiny vyžiadala a prijala poplatok, avšak službu (doručenie) nezabezpečila úspešne a nevyvinula dostatočné úsilie na nápravu. Ignorovanie požiadaviek spotrebiteľa: Spoločnosť opakovane ignoruje žiadosti o poskytnutie telefonického kontaktu na zodpovednú osobu a o urýchlené riešenie situácie. Ako došlo k spotrebiteľskému problému? Dňa 24. 06. 2025 došlo počas cesty autobusom na linke N260 k zámene batožiny, ktorá zostala v Drážďanoch. Táto skutočnosť bola okamžite nahlásená spoločnosti. Po identifikácii bola batožina doručená do pobočky spoločnosti, čím sa začal proces jej vrátenia. Tento proces je však od začiatku sprevádzaný prieťahmi a neefektívnosťou zo strany spoločnosti. Čo sa v tejto veci doteraz urobilo? 24. 06. 2025: Nahlásenie zamenenej batožiny. 11. 07. 2025: Po opakovaných urgenciách spoločnosť potvrdila nájdenie batožiny a vyžiadala si úhradu poplatku za doručenie vo výške 29,90 €. 11. 07. 2025: Poplatok bol okamžite uhradený na zadaný bankový účet a bola poskytnutá presná adresa doručenia. 30. 07. 2025: Až po ďalších urgenciách spoločnosť informovala, že začína proces odosielania. 04. 08. 2025: Zásielka bola kuriérskou spoločnosťou DHL vrátená späť spoločnosti (odosielateľovi) z neznámych dôvodov. 08. 08. 2025: Spoločnosť poskytla sledovacie číslo k zásielke až štyri dni po tom, čo bola vrátená, čím poskytla neaktuálnu a zavádzajúcu informáciu. Od 04. 08. 2025 je batožina opäť u spoločnosti a tá nevykazuje žiadnu snahu o urýchlené vyriešenie problému. Kompletná e-mailová komunikácia, ktorá dokladuje všetky vyššie uvedené tvrdenia, je archivovaná pod referenčným číslom prípadu 45522333 a na požiadanie ju môžem v plnom znení poskytnúť ako dôkazový materiál. Čo očakávate od dodávateľa (čo žiadam od SOI)? Žiadam Slovenskú obchodnú inšpekciu, aby: Prešetrila postup spoločnosti v tomto prípade a posúdila, či nedošlo k porušeniu zákona o ochrane spotrebiteľa, najmä v oblasti lehôt na vybavenie reklamácie a poskytovania informácií. Využila svoje právomoci na to, aby spoločnosť prinútila konať a bezodkladne zabezpečila doručenie mojej batožiny. Posúdila, či konanie spoločnosti (prijatie platby za neuskutočnenú službu a následná nečinnosť) nenapĺňa znaky nekalej obchodnej praktiky. Verím, že váš zásah pomôže vyriešiť túto neúnosnú situáciu. S úctou, Marcel Daňko P.s.= cela emailova komunikácia najdete v prílohe.(Čítajte viac)